Inleder ledigheten på bästa sätt med marsvinsmys. 

Kom på mig själv idag med att jag inte grejat alls mycket med grisarna det senaste, känner mig som en dålig ägare ibland men fokuserar ju fullt ut på skolan under veckorna. Men kommer bli bra nu under sommaren med jobb förhoppningvis, vilket jag får reda mer om på fredag efter mötet och mer tid för marsvinen. Därav har jag även satt ihop Holly och Athos nu, är nervös då man vet om riskerna, och jag vill verkligen inte att något ska hända Holly men målet från början var ju att börja avla skinny och hon har ju även fått bra omdöme på utställning så hon är en perfekt avelshona egentligen, så nu ska hon till sommaren få sin första kull, slutet på juli om allt blir som jag beräknat :). 

Vi hade återigen medicinprov idag, på andningsorganen, har redan fått reda på resultatet och det gick igen jättebra, är så stolt över mig själv då jag tycker medicin är svårt men verkligen kämpar för det och det visar bra resultat på proven. :) känner återigen att jag valt rätt arbetsområde, även om det ska bli skönt med lov snart och paus från skolan ser jag fram emot fortsättningen i höst, ska bara klara mig igenom de två sista kurserna nu! 

/Josse

Kommentera

Publiceras ej