Idag fick Athos träffa sin nya kompis. Tror inte jag nämnt det men jag fick hem en liten marsvinspojk på 5 veckor i torsdags, en english crested black/buff/white. Annonserade efter en ny kompis till Athos efter Dexter dog, jag tycker det är väldigt viktigt att alla marsvin har en kompis, och Athos har ju haft Dexter vid sin sida sedan han var liten så han är ju inte van vid att vara ensam, därför kollade jag snabbt efter en ny kompis. Jag tänkte ju själv dock ta skinnykull så småningom men det blir för lång tid att vänta för Athos kände jag. Så då hittade jag denna lilla krabaten:
Han är från uppåt landet men transportmöjligheterna som finns gällande marsvin är otroliga så fick han hitkörd i torsdags. Det finaste med honom är hans blåa fina ögon. En liten gangster vid ihopsättningen, han ville ta plats direkt men jag tror det kommer bli en bra duo så småningom, brukar va ganska lätt att sätta ihop en bäbishane med en vuxen. Två vuxna däremot är större problem. Lakrits och Ulmer går ju också mycket bra ihop, en vuxen och en bäbis i den duon med :). Nu däremot har jag 14 egna marsvin, men nu har jag satt stopp för mig själv, hinner inte med fler, för jag ska ju ta egna kullar med och då vill man säkert spara någon därifrån ;). 

Här är de två :). 

/Josse 

Kommentera

Publiceras ej