Var ett tag sedan man uppdaterade här ja ;). Men är nu redan över två veckor sedan jag slutade skolan, så fort det går men dagarna flyter på. Ska ju gå på mitt sommarvikariat vecka 27, men har nu dessa veckor haft lite fler bredvidgångar samt fått några extra pass så jag jobbade i måndags samt ska jag jobba imorgon natt. Första arbetspasset kändes bra så hoppas det går lika bra imorgon, jag trivs hittills väldigt bra i alla fall på detta jobbet :). Sedan har jag också hoppat in på mitt andra extra jobb denna vecka och tagit några pass. En anledning till att jag inte uppdaterat super mycket nu det senaste är för jag ständigt har haft projekt på gång, och när jag har tid över har jag spenderat den med vänner, familj, pojkvän. Ett av de större projekten blev i alla fall idag färdigställd, en ny bursammansättning eller vad man ska kalla det, vi marsvinsmänniskor kallar det för burskåp men låter lite konstigt kanske, tänkte i alla fall i nästa inlägg lägga upp bilder på processen, då jag köpte den i begagnat skick och den var inte super bra rengjord eller ordningsställd så jag har sanerat alltihop, sedan för att fräscha upp den kom min mamma med idén att vi kunde måla den, så vi har målat den vit, ser verkligen så ny och fin ut om man jämför med ursprungsskicket. Sedan har jag för att få rent själva burarna eller ja det är 5 stycken plastbackar, använt ättikssprit, rekommenderar verkligen det om man vill få bort ingrodda fläckar eller liknande, blev själv väldigt förvånad över att det blev ett så bra resultat då det verkligen var ingrodd smuts och slutligen lite sanering med virkon igen innan vi byggde ihop allt, vilket vi gjorde idag, så nu efter cirka 2 veckors arbete så är den nya buren på plats och jag är verkligen nöjd, även om det har vart en del jobb att få den färdig. Men det blev en bra lösning då jag har mina "pojkpar" i den, då marsvinshanar inte kan gå mer än två stycken tillsammans så passar denna lösning perfekt till grabbarna. Min andra egenbyggda bur har jag också kvar, men den ska jag öppna upp så den används enbart till de större flockarna. Har även förra helgen fått hem efterlängtade marsvinstjejen Wilma, vi hade först tänkt att bara åka ner till Landskrona för att hämta hem henne eftersom vi denna gång inte själva kunde ställa ut, för hon var för viktig för att släppa helt enkelt, verkligen den typ av marsvin jag länge sökt efter, men vi kom i kontakt med en tjej som bor utanför Borås som skulle dit passande nog, så hon tog med sig Wilma hem sedan, så möttes vi upp, så då löste det sig bra ändå. Det är också så kul då jag känner att projektet att få hem och börja avla lite smått på vita och cream är i rullning, för har också fått tag i en fin vit hane samt en vit yngre marsvinshona. Så från att inte ha några self pe /de white till att snart äga 3 stycken känns otroligt :), ser mycket fram emot att börja ställa mer i rasklass med dessa sedan med. Så ser mycket fram emot höstens utställningar, men ska inte glömma det som händer nu i sommar med, då min lakeland Holly högst troligen är dräktig och beräknas få sina ungar i slutet på juli, hoppas på fina skinnys och någon fin lakelandhona där. Så för att sammanfatta mitt marsvinssnack, är jag nu på god väg att nå dit jag vill med marsvinen genom att ha liten uppfödning på self white och cream, skinny och lakeland samt fortsätta med utställning på dessa raser samt mina pettisar. Vad ska man mer säga, har stajlat min bil med snygg klädsel idag samt fått en ny högtalare som jag älskar redan ;). Dock inte världens roligaste väder idag, då det åskade och blixtrade ganska rejält så konstigt nog var vädret bättre under midsommar än idag ;) min midsommar var också den bra och lugn, jag funderade dock detta år på varför man egentligen firar midsommar, vad är det man firar? men det har väl med att göra att sommaren är påväg eller något sådant, jag tycker i alla fall att det är en helg som gått lite till överdrift då det mest blivit att man dricker sig väldigt full istället aja det var min åsikt ;) därav känner jag att midsommar inte är något speciellt att fira egentligen men så tycker jag. Veckan som kommer, ser också ganska lugn ut med lite medicindelegering och jobb imorgon då :) sedan får vi se vad resten av veckan har att erbjuda, men ni får ha en bra inledning på veckan, vi hörs! /Josse

Kommentera

Publiceras ej