Veckan har verkligen gått jättefort, känns inte som att jag vart hemma så länge. Men på måndag är hemstudierna över och det är tillbaka till skolbänken som gäller. De första dagarna tog jag lite ledigt då vi fyllde år osv men sedan på måndagen startade jag igång och fick in psyklologitentan i onsdags. Sedan fick vi ingen inlämning i medicin men en del sidor att läsa, varav vissa begrepp som vi ska kunna, jag blir lite smått tokig. Såg verkligen fram emot medicinkursen men samtidigt känns det såå svårt :/ gillar psykologikursen mer just nu. Har fått en del gjort under veckan men inte tillräckligt känns det som, måste verkligen plugga mer i medicinboken i helgen, speciellt nu när jag även upptäckt i planeringen att vi ska ha ett prov om hud och slemhinnor på torsdag samt en inlämning i psykologin samma dag, så måste börja plugga på den delen, för har lite annat att fixa under veckan med då jag och min syster ska åka till Landskrona på marsvinsutställning på lördag, så är ju en del förberedelser som måste göras till det med. Jag ska ta med fem grisar varav två aldrig blivit ställda innan, så ska bli kul :). 
Inkisen, ska hänga på, jobbar i Petklass mot att plocka fler silverkort och placeringar, för att nå Multiguldpet titel. 
Så har vi min lakeland Holly, som ska ställas för första gången, sedan efter utställningen i Rävlanda 2 maj så ska hon sättas ihop med hane och förhoppningvis få sin första kull :).  

I torsdags kom även nya ägarna och hämtade sina tjejer Geisha och Cloetta, systrarna som föddes i vår första kull 8 Januari. Familjen bor här i Borås så om några problem uppstår finns vi ju nära och kan hjälpa till lätt :). Min lilla Lakrits fungerar bra ihop med Ulmer så han kommer ju stanna, och han följer även med till Landskrona för sin första utställning, lille pojken :).

Ha en bra lördag!
/Josse

Kommentera

Publiceras ej